Home TeknikGNU/LINUX Linux Yaz Kampı (LYK)

Linux Yaz Kampı (LYK)

by Sema

Merhaba! Bu yazımda Linux Yaz Kampı (Şimdiki adıyla Mustafa Akgül Özgür Yazılım Yaz Kampı) hakkında görüşlerimi paylaşmak istiyorum. Ben de 2016 yılında düzenlenen kampa katıldım ve inanılmaz memnun kaldım. Yazının sonunda da kampta aldığım notlar mevcut, faydalanabilirsiniz 🙂

Öncelikle genel bilgiler vererek başlamak istiyorum. 2018 yılında 9.su düzenlenen bu kamp; Linux Sistem Yönetimi, Ağ Güvenliği, Python ile Programlama gibi farklı farklı eğitimlerin bir arada olduğu Temmuz – Ağustos aylarında 2 hafta düzenlenen bir eğitim kampı.  Bolu’da düzenleniyor böylece hem ulaşım sorunu büyük miktarda ortadan kalkıyor (İstanbul – Ankara arasında bulunması sebebiyle) hem de sitede de yazdığı gibi havasının serin olması sebebiyle yazın en sıcak aylarında püfür püfür eserek ders işleme imkanına sahip oluyoruz.

Ben bu kampa 2016 yılında katıldım. Bu tarih benim 1. sınıfı bitirdiğim yaz tatilime denk geliyordu ve bölüm dersleri çok fazla almadığımız için benim de pek bilgim yoktu. Araştırmalarımdan hep Linux’un önemli bir yeri olduğunu görüyordum bu sebeple de “Linux Sistem Yönetimi 1. Düzey” sınıfına başvurumu yaptım. Kamp başlamadan önce kabul edildiniz / edilmediniz şekilde mail geliyor. Ben sanırım son kabul edilenlerdendim çünkü maili kamptan 1 gün önce gördüm. Kabul edildiğimi aileme söyledim, onlar biletimi alırken ben bavulumu toparladım ve gece otobüsle yola çıktım.

Hem kampa kabul aldığım için çok mutluydum hem de hayatımda ilk kez böylesine hızlı bir yolculuğa çıkıyordum bunun heyecanını yaşıyordum. Sabah olduğunda doğal güzelliklerle dolu olan şehre gelmiştim . Bizi kampüse çıkaran servislerden de indiğimde sabah 7.00 civarıydı ve elinde bavulla benim gibi ortada dolanan birkaç kişi daha vardı. Onlarla tanıştık ve bizi yönlendiren kişiler gelinceye kadar biraz sohbet ettik . Sonrası yurda yerleşme, kayıt yaptırma, sınıflara dağılma gibi hızlı hızlı gelişti ve 15 günümü geçireceğim sınıfıma adım atmıştım.

Bilgisayarlarımıza sanal makine kurmayla başlayan yolculuğumuz yeni komutlar öğrendikçe güzelleşiyordu. Fare kullanma ihtiyacımız gittikçe azalıyordu. Her işimizi klavyeden komut yazarak yapabilmeye başlamıştık. Önümdeki siyah terminal ekranı komutlarıma cevap verdikçe yaşadığım keyfi size anlatamam. Keyfi bu kadar yüksekti fakat oldukça yorucu bir kamptı çünkü 9.00 – 21.00 arasında ders işliyorduk. Dersten çıktığımızda bahçede diğer hocaları öğrencileriyle konuşurken buluyorduk ve oturup bir de onları dinleyip muhabbet ediyorduk. Çoğu kez güvenlik geliyor ve “Saat 23.00 olmak üzere, yurtlara giriş yapmanız gerekiyor.” uyarısını yapıyorlardı. Kadın yurdu kampüs içerisinde yer alıyor, erkek yurdu şehir merkezinde bu sebeple kadın öğrenciler olarak saat konusunda biraz daha şanslıydık 🙂

Kampın orta günlerinden birini tatil seçmişlerdi ve biz o gün Bolu’nun mükemmel doğal güzelliklerini görmeye gitmiştik. Gölcük Tabiat Parkında piknik yaptık, ormanda yürüdük, dik dik yerlere tırmandık. Fotoğraflar çekindik, eğlendik ve yurdumuza geri döndük. Eğer yolunuz Bolu’ya düşecek olursa buralara gitmeyi kesinlikle ihmal etmeyin derim.

Birbirinden değerli hocalarla tanışma fırsatımızın olduğu, arkadaş ağımızı genişletmemize fırsat sağlayan ve ücretsiz olarak uygulamalı eğitim aldığımız böyle bir kamp kesinlikle kaçırılmayacak bir fırsat. Sağlıcakla kalın 🙂